Aproape 60% din cadrele didactice afirmă că sunt întotdeauna corecte și obiective în procesul de evaluare, potrivit unui chestionar realizat de Consiliul Național al Elevilor. Același studiu arată că 39,3% din profesori sunt de părere că acest principiu le guvernează activitatea într-o măsură moderată.
La polul opus, doar 1% dintre profesorii incluși în studiu au afirmat că duc lipsă de obiectivitate și corectitudine în procesul de evaluare al beneficiarilor direcți ai educației.
La aceeași întrebare, însă adresată elevilor, 45,5% dintre respondenți au afirmat că profesorii nu evaluează în mod obiectiv deloc sau destul de rar, iar 36,3% dintre elevi au spus că au sesizat o evaluare obiectivă în mare parte dintre contextele școlare. Totuși, doar 18,3% dintre elevi au putut declara că profesorii sunt obiectivi întotdeauna în procesul de evaluare a elevilor.
În contextul pandemiei de COVID-19, elevii care nu dispuneau de resursele necesare participării la orele online puteau solicita unității de învățământ un dispozitiv care să le
faciliteze participarea la ore. Astfel, 85,3% dintre elevii respondenți au spus că încă de la începutul anului școlar au dispus de resurse digitale, 11,3% au dispus parțial de aceste resurse, iar 3,5% declară că nu au dispus deloc de resurse.
Metodologie de cercetare sociologică
- Metoda de cercetare: anchetă pe bază de chestionar autocompletat
- Tehnică de cercetare: sondaj de opinie online, ale cărui întrebări au fost corelate în mod direct cu drepturi și obligații consemnate în actele normative în vigoare;
- Volumul eșantionului: 27.408 de elevi și profesori
Sursă foto – nyt.com