Cum a scăzut gradul de dificultate al examenelor școlare în 30 de ani – Elevii care au luat 10 acum, nu ar fi luat nici 5 la examenul din 1985

În contextul rezultatelor slabe obţinute de elevii românii la Bac și la Evaluarea Națională, un profesor de matematică, în prezent pensionar, oferă o perspectivă despre declinul calității învăţămâtului românesc în ultimii 30 de ani.

Petre Apostol, profesor de Matematică din județul Prahova:

”Subiectele de mai jos au făcut obiectul examenului de admitere la liceu în anul 1985. Daţi spre rezolvare aceste subiecte unui elev de clasa a IX-a care a avut la evaluarea naţională nota 10 şi vă garantez că nu ia nici măcar nota 5. Asta pentru că nivelul învăţământului matematic a scăzut foarte mult.Pe de o parte, multe din noţiunile matematice au fost eliminate, iar cele rămase au fost mult simplificate, multe dintre ele fiind date elevilor fără demonstraţie, pe de altă parte dificultatea subiectelor la evaluarea naţională a scăzut foarte mult”

Asta ca tot vorbeam de analfabetism functional. Ii dau dreptate in parte: asa e, cel de 10 de azi nu ar fi luat 5 in 1985. Dar nu asa se pune problema, ci:

-cu cat ramanem din cat invatam?

-ar trebui sa invatam mai putina Matematica, dar sa incercam sa punem mai mult baza pe proiecte si pe modul in care o putem aplica in viata?

-foloseste sa stii multa teorie (asta e valabil pentru toate materiile), sa fii in stare sa reproduci sute de formule pe care nu prea le intelegi, sa ai zero creativitate (da, si in Mate exista!) si sa iei zece la examene?

Va las pe voi sa raspundeti.”

 

 

Sursă foto  – facebook