Suprasolicitarea profesorilor și erorile de la BAC și Evaluarea Națională – Un profesor are de corectat 100 de lucrări în două zile

Dintre cele peste 20.000 de contestații de la Evaluarea Națională 2021, notele pentru 18.000 de lucrări au fost modificate, scrie edupedu. Printre cauzele invocate de reprezentanții Ministerului Educației și de cei ai elevilor: volumul mare de muncă pentru profesorii corectori sau unele note au fost transcrise greșit în platforma informatică a Ministerului Educației.

Consiliul Național al Elevilor și alte asociații de elevi critică procesul de corectare de la examenele naționale. Asta după ce au fost cazuri de note care s-au modificat cu câteva puncte în urma soluționării contestațiilor de la Evaluarea Națională. Pentru un elev care dă admiterea la liceu, fiecare sutime de la Evaluarea Națională este decisivă.  Cel mai recent caz discutat în spațiul public este al unei eleve din Galați a cărei notă la matematică s-a modificat de la 3 la 8,25. Eroarea a fost cauzată de „o greșeală de transcriere”, după cum explică pentru ziar Gina Brânzan, inspectorul școlar general din județul Galați.

„Cred că este și vina noastră” Din acest motiv, mai explică secretarul de stat, procedura de selecție a profesorilor corectori s-a făcut și în acest an aleatoriu, din rândul celor care au dorit să participe, chiar dacă n-au făcut cursuri de evaluator. Procedura este următoarea: inspectoratele școlare județene transmit școlilor că au nevoie de profesori evaluatori, școlile îi întreabă pe profesori cine dorește să fie evaluator și fac liste cu aceștia. Apoi, dintre cei care se înscriu se trage la sorți ce profesori participă la evaluarea examenelor. De aici rezultă posibilitatea ca nu toți profesorii evaluatori să fi fost selectați pentru evaluarea lucrările elevilor de la examene, susține secretarul de stat.

 „Cred că este și vina noastră pentru că puteam să spunem așa: în primul rând, îi selectăm pe cei care fac parte din corpul din evaluatori și apoi pe ceilalți îi tragem la sorți.”

Oficialul a adăugat că, după soluționarea contestațiilor de la Evaluarea Națională, a recomandat inspectoratelor școlare județene să se asigure că în comisiile de notare ale lucrărilor de la Bac sunt incluși toți profesorii care au făcut cursuri de evaluator. Pe de altă parte, tot secretarul de stat susține că „un curs de evaluator nu face o mare diferență între profesori, pentru că, până la urmă, fiecare cadru didactic trebuie să știe să-și evalueze elevii”.

„Problema este că un profesor are de corectat 100 de lucrări în două zile. Dacă primești lucrări de la un liceu unde elevii au scris puțin, termini repede de corectat. Dacă îți vin lucrări de la colegii centenare, uneori lucrezi sub presiunea timpului și poți greși” – a spus Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației

 

 

Sursă foto – dw.com