Premierul Marcel Ciolacu a explicat, la Antena 3, punctul său de vedere referitor la plata diferențiată în cadrul nai multor categorii profesionale. Printre acestea, și profesorii:
„Nu pot să accept că un profesor care are 10 olimpici să fie plătit la fel cu unul în care toată clasa nu a luat Bacalaureatul.”
Rremunerarea bazată pe performanță este o opțiune politică viabilă, este esențial să se știe cum să se implementeze sistemul în mod eficient. În primul rând, instrumentele de măsurare a performanțelor profesorilor trebuie să fie valide, fiabile și considerate de către profesori ca fiind corecte și exacte.
Unele măsuri se bazează pe observații multiple efectuate de către evaluatori calificați care utilizează o rubrică bazată pe standarde, despre care profesorii consideră că reflectă bunele practici. Altele includ contribuțiile la eforturile de îmbunătățire a școlii sau performanța în domenii specifice pe baza unor certificări externe. Alteori, ele includ performanța elevilor, ceea ce necesită sisteme de gestionare a informației care pot conecta datele elevilor și ale profesorilor.
În special, dacă se utilizează măsuri de „valoare adăugată”, bazele de date trebuie să poată urmări progresul elevilor de la un an la altul, pentru a oferi o indicație a ceea ce a adăugat fiecare profesor în parte la rezultatele elevilor, conform normelor OECD.
Sursă foto – pixabay.com