Potrivit legii Educației, “Istoria, robia și deportarea romilor” va fi opțională începând cu anul școlar 2025-2026, iar din același an va fi inclusă obligatoriu la liceu disciplina “Istoria Comunismului din România”
Disciplina „Istoria evreilor. Holocaustul” a fost introdusă obligatoriu pentru toți elevii de clasa a XI-a, din acest an școlar.
„Probabil că o să supăr pe destul de multă lume care este foarte hotărâtă într-o anumită direcție, dar cred că aceste discipline – nici măcar nu o să mă pronunț asupra faptului dacă se justifică sau nu – sunt introduse în dezvoltarea elevilor, nu pentru că acești elevi ar avea sau nu nevoie de ele, ci la presiunea sau la influența publică a unor organizații sau a altora, a unor curente de opinie care nu au nicio treabă cu dezvoltarea și cu progresul copiilor. Și nu mă refer strict la aceste discipline (de care a vorbit ministrul Educației – n.r.), ci la orice s-a întâmplat în ultimii zeci de ani.
Nimeni nu se gândește concret la elevi, nimeni nu se gândește la o linie directoare, la un fir logic, o chestiune coerentă cap-coadă. Tare îmi este teamă că aceste mici adausuri – care, în sine, nu sunt neapărat rele – dar procedura, modul în care ele apar în schemă, este una care pune sub semnul întrebării orice fel de apariție a unei astfel de discipline.”
De ce spun asta? Pentru că, la un moment dat, bugetul de timp al copilului este limitat. Faptul că introduci ceva nou, înseamnă că, ori scoți ceva vechi, ori supraaglomerezi și mai mult timpul, mintea și efortul copilului de învățare. Ce scoatem dacă introducem noi discipline obligatorii? Ce dispare din acea schemă?” – a declarat Ovidiu Pânișoară, directorul Departamentului de Formare a Profesorilor de la Universitatea din București, pentru Gândul
Sursă foto – pixabay.com