Un număr de 393.574 de automobile marca Dacia au fost înmatriculate în Europa în primele 11 luni ale acestui an, devansând numărul de înmatriculări de automobile precum Fiat, Citroen, Opel sau Seat, reiese din datele publicate azi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Pe primele 11 luni ale acestui an, marca Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor de 14% în ritm anual, în timp ce majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi.
În luna noiembrie a.c, pe piaţa auto din Europa au fost înmatriculate mai multe autoturisme marca Dacia (39,802) decât Skoda (38.175 de unităţi), Fiat (31.469 de unităţi) sau Citroen (26.503 unităţi), potrivit ACEA.
În primele 11 luni ale acestui an, piaţa auto din România a înregistrat un avans de 7,4%, până la 116.891 de autoturisme, în timp ce în Europa, vânzările de autoturisme au scăzut cu 5,8%, până la 10,196 milioane de autoturisme. În țările membre UE vânzările au scăzut cu 6,1% până la 8,359 milioane de unităţi.
În rândul principalilor constructori auto generalişti, vânzările grupului Volkswagen au înregistrat o creştere semnificativă de 36,4% în luna noiembrie, graţie performanţelor mărcilor Volkswagen şi Audi, în timp ce vânzările grupului Stellantis au scăzut cu 1,1%.
În ceea ce priveşte vânzările grupului Renault, acestea au crescut cu 2,1% în luna noiembrie, până la 88.178 unităţi, într-un context în care vânzările de automobile marca Renault au scăzut cu 4,4%, în timp ce vânzările de automobile marca Dacia au crescut cu 11,5% până la 39.802 de unităţi.
Chiar dacă vânzările de automobile în Europa au crescut pentru a patra lună la rând, ele rămân cu mult sub nivelul din 2019, în condiţiile în care constructorii auto se confruntă în continuare cu o serie de probeleme precum lipsa de cipuri şi criza energetică, potrivit sursei citate.
Sursă foto – pixabay.com