Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN) le cere companiilor să respecte, începând cu 3 ianuarie 2023, prevederi legale care există de câțiva ani privind publicitatea la jocuri de noroc: să nu mai apară în reclamele stradale, pe internet și la TV anunțuri despre premiile în bani și bunuri.
Pe 8 decembrie, Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN), instituția care reglementează industria de jocuri de noroc și pariuri sportive din România, aflată în subordinea Guvernului României, a publicat pe site-ul propriu un comunicat de presă adresat operatorilor de jocuri de noroc privind reclamele la jocuri de noroc.
Instituția le spune companiilor cum să interpreteze și să aplice corect prevederile legale deja existente în ceea ce privește reclamele la jocuri de noroc. Le dă și o dată limită: 3 ianuarie 2023.
Practic, ONJN le indică operatorilor să respecte niște prevederi legale mai vechi privind publicitatea la jocuri de noroc, care nu au fost respectate până acum. Dacă firmele de jocuri nu vor respecta aceste prevederi, ele pot fi amendate.
Un proiect de lege inițiat de către 79 deputați și senatori PSD, PNL, USR și AUR, înregistrat la finalul lui noiembrie, prevede interzicerea oricărei forme de publicitate la jocuri de noroc și pariuri sportive. O petiție lansată la mijlocul lui noiembrie și semnată de peste 55.000 de oameni cere interzicerea reclamelor la jocuri de noroc și pariuri sportive.
474.850 de spoturi TV la jocuri și pariuri în 2022 În ceea ce privește reclamele la televiziuni, în primele 10 luni ale anului 2022 s-au difuzat aproape o jumătate de milion de spoturi la „Pariuri, loterii, jocuri de noroc”, așa cum este înregistrată categoria în statisticile de publicitate.
Sursă foto – pixabay.com