Consilier prezidențial despre România Educată – Toți elevii ar trebui să poată înțelege un text sau să facă operații matematice de bază cum ar fi să calculeze TVA la un produs sau să-și dea seama ce împrumut imobiliar i se potrivește

La cinci ani de la demararea proiectului „România Educată” al președintelui Klaus Iohannis, Administrația Prezidențială a publicat recent un raport final de 137 de pagini despre cum ar trebui să arate educația până în anul 2030. Într-un interviu pentru Școala 9, Ligia Deca, consilierul pe educație al președintelui, vorbește despre măsurile din raport care au stârnit cele mai multe discuții în spațiul public: Bac-ul unitar, examenele de admitere pe care liceele le-ar putea organiza pentru a-și selecta elevii și colegiile universitare.

Școala 9: Ce înseamnă Bacalaureat unitar? Elevii vor primi același tip de subiecte la examinare?

Ligia Deca: Ceea ce noi spunem în document este că Bacalaureatul trebuie să fie unitar și să testeze acele competențe pe care noi ni le propunem prin profilul absolventului. Asta nu înseamnă că dacă avem o competență de un anumit nivel pe care ne-o propunem la o limbă străină, o să dea toată lumea Bac-ul la limba engleză. Nu. O să testăm competența de limbă străină în funcție de ce a studiat elevul în liceu. Putem să ne gândim că subiectele pot arăta altfel în funcție de profil, dar ele trebuie să certifice competențele pe care societatea le așteaptă de la un absolvent  de liceu. Există un document care enunță profilul absolventului pentru fiecare etapă, adoptat recent prin ordin de ministru.

”Cred că toți elevii ar trebui să poată înțelege un text sau să facă operații matematice de bază cum ar fi să calculeze TVA la un produs sau să-și dea seama ce împrumut imobiliar i se potrivește.” – Ligia Deca

Continuare pe Scena9.ro

 

 

 

Sursă foto – https://www.facebook.com/klausiohannis