Un caz șocant din Hartford, Connecticut, aduce în prim-plan problemele grave ale sistemului public de educație din Statele Unite. Aleysha Ortiz, o tânără care nu știe să citească sau să scrie, a primit diploma de absolvire a liceului în 2024 și a fost admisă la Universitatea din Connecticut. Acest lucru a determinat-o să dea în judecată Consiliul Școlar din Hartford, acuzând lipsa de sprijin educațional adecvat pe parcursul întregii sale cariere școlare.

sondaj

Problemele sistemului educațional

Conform procesului intentat în decembrie 2024, Ortiz a avut nevoie de un plan individualizat de învățare încă din clasa întâi, fiind asistată de profesori specializați și case manageri. Cu toate acestea, abilitățile sale academice au rămas la nivelul clasei întâi până în gimnaziu.

Un raport realizat în 2023 de un asistent social școlar a subliniat dificultățile semnificative ale tinerei: „A solicitat constant sprijin pentru citit și scris, a raportat că nu poate scrie și că abia poate ține un creion.”

Fenomenul analfabetismului funcțional

Cazul lui Ortiz nu este unul izolat. Date recente arată că 54% dintre americanii cu vârste între 16 și 74 de ani au abilități de citire sub nivelul clasei a șasea, iar aproape unul din cinci adulți citește la un nivel sub clasa a treia, conform Fundației Barbara Bush pentru Alfabetizare.

Mai mult, în Oregon, cerințele privind demonstrarea abilităților de citire și scriere pentru absolvirea liceului au fost suspendate până în 2028, în numele „echității și incluziunii.” Criticii, precum fostul candidat republican pentru guvernator, Christine Drazan, consideră această decizie o „diluare a standardelor educaționale.”

Performanțe scăzute și politici controversate

La Liceul Public Hartford, unde a studiat Ortiz, doar 27,4% dintre elevi au atins nivelul de competență în limba engleză, în timp ce rata de absolvire a fost de 69,7%. Totuși, doar 10,8% dintre elevi au fost considerați pregătiți pentru studii postliceale, comparativ cu media statală de 44,3%.

Carol Gale, președintele sindicatului profesorilor din Hartford, a criticat politicile care permit elevilor să promoveze fără să atingă standardele minime. De exemplu, elevii primesc automat un scor minim de 50 la fiecare materie, chiar dacă nu participă la cursuri sau nu își îndeplinesc sarcinile.

„Este o politică ce pare să urmărească doar creșterea ratelor de absolvire. Nu știu dacă pregătim cu adevărat acești elevi pentru succes în lumea reală,” a declarat Gale.

O problemă la nivel național

Problemele educaționale din Hartford reflectă o situație similară în întreaga țară. Raportul National Assessment of Educational Progress din 2022 a constatat că jumătate dintre elevii de clasa a opta din SUA aveau abilități de citire de bază. În ciuda acestui fapt, rata de absolvire a liceului a crescut la 87% în 2022.

Cazul lui Aleysha Ortiz subliniază nevoia urgentă de reformă în sistemul educațional american, punând accent pe calitatea procesului de învățare și pe sprijinul real oferit elevilor, mai ales celor cu nevoi speciale.

 

Sursă foto – pixabay.com