Asocierea de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS și Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS a câștigat cel mai scump contract de infrastructură rutieră din istoria României. Este vorba despre lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău al Autostrăzii Transilvania (A3), care include construirea Tunelului Meseș, cel mai lung tunel rutier de pe o autostradă din România. Contractul are o valoare de 6,62 miliarde de lei, fără TVA, și este finanțat din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027.

sondaj

Detalii despre contract
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat atribuirea acestui contract semnificativ, subliniind importanța proiectului pentru infrastructura rutieră a țării. Secretarul de stat Irinel Scrioșteanu a adăugat că acesta este cel mai mare contract de infrastructură rutieră din istoria Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Caracteristicile proiectului
Asocierea de firme turcești are la dispoziție 78 de luni pentru a finaliza proiectul, dintre care 18 luni sunt alocate pentru faza de proiectare și 60 de luni pentru execuție. Proiectul cuprinde:

  • 41 de kilometri de autostradă între Poarta Sălajului și Nușfalău.
  • 65 de viaducte, poduri și pasaje, care vor asigura traversarea zonelor dificile din punct de vedere geografic.
  • Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 kilometri, care va fi cel mai lung tunel rutier din România. Tunelul va fi proiectat pentru o viteză de 120 km/h și va traversa Munții Meseș în apropierea orașului Zalău, în județul Sălaj.

Realizarea acestui tronson al Autostrăzii Transilvania este esențială pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, facilitând legătura între nord-vestul țării și restul rețelei europene de autostrăzi. Tunelul Meseș va reprezenta o realizare tehnică deosebită, contribuind la reducerea timpilor de deplasare și la creșterea siguranței traficului rutier.

Valoarea contractului, estimată la 6,62 miliarde de lei fără TVA, este asigurată prin fonduri europene nerambursabile. Procedura pentru semnarea contractului va putea începe în termen de 10 zile, cu condiția să nu fie depuse contestații. „Sper să nu mai existe alte contestații și, după expirarea termenului legal de depunere a acestora, poate fi demarată procedura de semnare a contractului”, a declarat Irinel Scrioșteanu.

Atribuirea acestui contract reprezintă un pas major în modernizarea infrastructurii rutiere din România. Odată finalizat, tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău al Autostrăzii Transilvania va îmbunătăți semnificativ conectivitatea regională și va stimula dezvoltarea economică în zonă. Rămâne de văzut cum se va desfășura implementarea proiectului și dacă termenele propuse vor fi respectate.

 

Sursă foto – pixabay.com