Profesoara Andreia Bodea lanseaza o provocare: un an de zile la catedra, fara interventia parintilor. Un experiment menit sa demonstreze cat de mult mai receptive sunt mintile tinere la reguli si discipline, comparativ cu rigiditatea si neincrederea adultilor.
Experienta Andreei Bodea arata ca elevii inteleg si accepta mai usor regulamentul scolar. Provocarea reala apare in dialogul cu parintii, deseori reticenti si convinsi ca profesorii nu au competenta necesara de a educa.
Un exemplu recent ilustreaza perfect acest conflict: o discutie despre imbracaminte, in care elevul insusi isi ruga parintele sa respecte regulile scolii, in timp ce adultul contesta autoritatea profesorului.
Andreia Bodea subliniaza dificultatea de a impune disciplina intr-o societate care pare sa fi pierdut respectul pentru reguli si bun simt.
Cu toate acestea, tinerii, in mod surprinzator, se dovedesc mai deschisi la rigorile unui regulament, in timp ce adultii ridica baricade si consuma energie in lupte sterile.
O problema recurenta este neincrederea parintilor in cadrele didactice. Acestia tind sa creada orbeste versiunea copiilor, fara a incerca sa obtina un punct de vedere obiectiv din partea profesorilor.
Impresia generala este ca parintii vad profesorii ca simple bone, fara dreptul la opinie sau expertiza in educatie. Aceasta atitudine submineaza autoritatea profesorului si creeaza un climat de tensiune si neincredere.
In loc de colaborare, se ajunge la acuzatii nefondate, bazate pe presupuneri si interpretari subiective. Parintii contesta notele, metodele de predare, regulamentul, fara a incerca sa inteleaga contextul sau sa asculte si perspectiva profesorului.
Rezultatul? O anarhie educationala, timp si energie irosite, si, in cele mai multe cazuri, o nedreptate fata de profesor.
Sursă foto – pixabay.com