„Termenul de «geniu» este etichetă de marketing, nu este un concept științific. Prin urmare, aș sfătui orice părinte ca atunci când aude că cineva este «antrenor de genii» sau «construiește genii» să fie extrem de reticent”, a declarat pentru Edupedu.ro fostul ministru Mircea Miclea.

sondaj

Fondator al școlii cognitive în psihologia românească, Miclea a explicat că cercetările în domeniul dezvoltării inteligenței umane au arătat că „coeficientul de inteligență să dezvoltă idiosincratic până la finalul adolescenței”.

Mircea Miclea: Adesea părinții își masează egoul spunând că copiii lor sunt supradotați. Îi face pe ei înșiși să se simtă bine spunând că copilul lor e supradotat, când de fapt acesta nu este. Părinții nu își compară performanțele copiilor lor cu performanțele altor copii și atunci tind să îi vadă în tonuri mai calde. Adesea pun supradotarea ca argument pentru a justifica diferitele inadvertențe comportamentale ale copiilor: pentru a justifica faptul, de pildă, că ei nu sunt complianți la reguli, că nu se încadrează în programul și cerințele școlii, că nu au reacții adecvate în raport cu contextul. Ele sunt puse pe seama faptului că copiii sunt supradotați, când de fapt este vorba de probleme psiho-comportamentale.

Continuarea pe Edupedu.ro 

 

Sursă foto – pixabay.com