Susținătorii de azi ai menținerii bacalaureatului seamănă cu susținătorii de dinainte de 89 ai stagiului militar obligatoriu. La fel cum pentru aceia era imposibil să-și imagineze o viață de ‘bărbat adevărat’ fără armată, cei de azi nu pot crede că există om studios fără bacalaureat.
Dacă ar fi după mine, aș desființa toate notele și examenele (care oricum tind să se autodesființeze, reducându-se în zilele noastre la 9 și 10). Notele și examenele reprezintă cea mai gravă formă de simonie prin care darul cel mai de preț al ființei umane – spiritul, dorința de cunoaștere – este profund răstălmăcit, este vândut contra bunurilor materiale.
Nu mai vorbesc de faptul că nota și examenul devin instrumente de tortură nu de învățare, iar profesorii sunt, de foarte multe ori, doar niște abuzatori nu niște învățători.
Cei mai buni profesori (adică deștepți și dedicați meseriei) pe care i-am avut aproape că ignorau notele, examenele erau pentru ei înșiși un calvar de care nu știau cum să scape mai repede, dând note mari ușor și ‘din burtă’.
‘Liceu, – cimitir
Al tinereţii mele –
Pedanţi profesori
Şi examene grele..
Şi azi mă-nfiori
Liceu, – cimitir
Al tinereţii mele!.’
Jos Bacalaureatul! Jos Examenele!
L.E. Mai trebuie adăugat ceva. Bacalaureatul – acest examen odios – este parcă conceput împotriva învățării. De ce spun asta? După clasa a X-a materiile se împart, imbecilicește și cu susținerea profesorilor din preuniv, în „materii care ne trebe la bac” și „materii care nu ne trebe”. Din cauza aceasta sunt materii care nu se mai fac – de ani buni! – deloc! Cum ar fi filosofia. O spun în cunoștință de cauză ca unul care a suportat în calitate de profesor de filosofie tratamentul discreționar al disciplinelor „complementare”, din categoria „și altele”. Elevii care nu aleseseră să susțină filosofia la bacalaureat se considerau, prin definiție, scutiți de prezență la cursurile de filosofie (singurul an în care se face filosofia în liceu este clasa a XII-a) Eu sunt unul dintre puținii care – în ciuda celorlalți – încercau din răsputeri să-și facă orele. Majoritatea profesorilor de filosofie din liceu sunt absolut resemnați sub presiunea ticăloasă a a celorlalți profesori de „materii importante, de bacalaureat”. Același lucru este valabil pentru toate celelalte materii considerate – tot imbecilicește – neimportante: orele de arte plastice și muzică, de pildă. – articol preluat de pe pagina de Facebook a autorului
Sursă foto – pixabay.com