Suedia a hotărât să elimine tabletele din sălile de clasă și să revină la manualele tradiționale din hârtie.

sondaj

Suedia a luat această decizie în urma constatării unei scăderi a nivelului de lectură al elevilor, care a fost atribuită utilizării tabletelor în cadrul grădinițelor și școlilor primare.

Suedia revine la manualele tradiționale

Autoritățile din Suedia au observat că elevii din școli nu mai știu să citească. Ministrul Educației, Lotta Edholm, a denunțat astfel o „criză a citirii”. Aceasta ar fi bazată pe creșterea, în cinci ani, de la 12 la 19% a ponderii copiilor de zece ani cu dificultăți de citire din țară, potrivit ultimului studiu publicat în Reading Literacy International (PIRLS).

Potrivit ministrului, în Suedia s-a produs „o digitalizare exagerată” a școlii, mai ales în ultimii zece ani.

Conform unui studiu realizat de Agenția Suedeze pentru Educație, elevii care citesc din cărțile clasice reușesc să sublinieze mai bine punctele principale ale textului. Ei pot să-și amintească mai multe elemente și să demonstreze o înțelegere globală mai bună a ceea ce citesc.

Aceste constatări apar într-un context în care instrumentele de învățare digitale sunt adesea prezentate ca având avantaje. Asta pentru că pot combina sunete, imagini și text, și pot fi actualizate în timp real.

Cu toate acestea, studiul arată că efectul asupra performanței elevilor este invers față de așteptările inițiale.

 

 

Sursă foto – pixabay.com