Tehnologia a ajuns să fie folosită tot mai des în școli ca instrument de învățare. Popularitatea acesteia a crescut exponențial în perioada pandemiei când școala s-a făcut în cea mai mare parte online, din spatele unor ecrane de laptopuri, telefoane sau tablete. Cu toate acestea, Unesco trage un semnal de alarmă în ceea ce privește calitatea învățării atunci când smartphone-urile sunt folosite în școli, după cum arată The Guardian.
Reducerea performanțelor educaționale are legătură cu utilizarea excesivă a telefoanelor mobile, precizează UNESCO. De asemenea, agenția ONU pentru educație, știință și cultură mai spune că prea mult timp petrecut în fața ecranului are un impact și asupra stabilității mentale a copiilor.
Cercetările care spun că tehnologia e bună, finanțate de cei care vând produse de învățare online
Cu toate acestea, raportul expune și faptul că tehnologia deschide oportunități de învățare pentru milioane de oameni, însă acest beneficiu nu ajunge la toată lumea. Persoanele sărace sunt excluse, din cauza faptului că nu au dispozitivele necesare ori acces la internet.
Organizația mai arată faptul că sunt doar câteva cercetări care să demonstreze beneficiile utilizării tehnologiei în educație. Dovezile existente au fost finanțate de companii private din domeniul educației care încercau să vândă produse care includ învățarea online. Într-adevăr, prin mijloacele digitale s-a reușit continuarea educației, fără ca sistemul să fie paralizat, miliarde de elevi beneficiind de acest lucru la nivel global.
Totuși, sunt milioane de alți elevi din medii defavorizate care nu au avut acces la școala online, potrivit The Guardian.
Continuarea pe Scoala9.ro
Sursă foto – pixabay.com