Cum este posibil ca, după opt ani de şcoală, să ai nota 2 la limba română? Păi înseamnă că nu ştii să scrii. Şi cum au ajuns aceşti copii în clasa a opta fără să ştie să scrie şi să citească? Unde a fost profesorul în tot acest timp? Poate nu toţi iau evaluarea naţională, deşi este stupid să nu poţi trece o evaluare naţională, chiar cu notă mică, după opt ani de şcoală, dar nici măcar nota 4? Nota 2? Ce-i asta? Înţeleg că a fost o problemă cu sintagma “de bună seamă” şi, cu siguranţă, copiii nu-şi spun pe stradă “buna seama” în sus, “bună seama” în jos, în loc de salut. Dar nota 2? Pai, sintagma “de buna seamă” a fost punctată la examen cu două puncte, dacă nu greşesc. Restul? Aveau de facut un comentariu dupa un text. Orice prostii ai fi scris, tot luai un 5. Dacă nu l-au scris, înseamnă că nu au ştiut să-l citească. Analfabetism funcţional? Hai să fim serioşi. Pur şi simplu nu au ştiut sa citeasca. Cum au ajuns în clasa a opta? Unde au fost profesorii?
Profesorii cer bani în plus pentru că sunt prost plătiţi. Da, trebuie răsplătiţi pentru munca lor. Dar cum poate un profesor să mai rămână la catedra de română sau de matematică când 40% din elevii lui au ratat evaluarea naţională? Cum poţi să mai rămâi profesor când elevii tăi iau note de 2 sau 3 la un examene? Cum şi-au trecut copiii examenele anuale de au ajuns la capătul studiilor gimnaziale fără să ştie să scrie? Ce le-ai predat? Cum i-ai ajutat? Singura explicaţie este că nu i-a băgat în seamă nimeni. Că nu le-a păsat. Altminteri nu se explică cum de să iei nota 2 la limba română. Şcoala este făcută ca, mari şi mici, cum suntem, să ne înveţe. Dar dacă profesorul tău de limba română nu te învaţă să scrii, cine să te înveţe?
Continuarea pe ZF
Sursă foto – pixabay.com