Prima zi de vacanță! Savuram în sfârșit relaxată o cafea pe terasă când am văzut o postare a cuiva despre titularizare și mi-am amintit ce coșmar era (acum vreo 20 de ani, când încă eram în România). Am aflat, cu stupoare, că acest coșmar continuă și în ziua de azi… Ați făcut grevă – oare a fost și acest subiect pe lista profesorilor? După părerea mea, ar fi trebuit să fie PRIMUL!

sondaj

De ce, în România, un profesor are la concursul de titularizare subiecte absolut în afara materiei de predat? De ce trebuie să tocească teoreme (mă refer la matematică – eu asta predau aici, în SUA) și demonstrații ce se cer în învățământul superior, când acel profesor va preda fie la clasele 5-8, fie la 9-12? Dacă ministerul tot vrea să tragă cu ochiul la țările mai dezvoltate, de ce nu copiază și asta? De ce atâta stres pentru ca un profesor să poată să aibă siguranța serviciului în anii următori? Sincer, nu am înțeles nici pe vremea când eram acolo…

După ce am ajuns aici și am aflat că pot intra în învățământ să predau matematică sau fizică, cu condiția să trec niște examene, nu mi-a venit să cred! NU am terminat mate-fizica în România, ci Politehnica. În România a trebuit să urmez o postuniversitara de 2 ani ca să pot preda Educație Tehnologică, iar șansele de titularizare erau extrem de mici… Am întrebat, mirată, cum de aici un inginer poate preda matematică sau fizică… mi s-a răspuns că, în mod normal, un inginer ar trebui să stăpânească suficient aceste materii și că, trecând niște examene, faci dovada acestui lucru. Evident, gândindu-mă la examenele din România, mi-a cam murit entuzismul… Dar am luat totuși niște cărți ca să văd cam la ce să mă aștept. Aici matematica este divizată puțin diferit, fie îți iei licența pentru clasele 5-6, fie pentru 7-12. Nu mică mi-a fost mirarea să văd că toate testele aveau întrebări ce se pretau DOAR claselor pentru care îți luai licența. Cum 5-6 cuprinde doar 2 ani de studiu, în timp ce 7-12 are 6 ani, am ales ultima variantă. Matematica, în sine, era exact matematică între clasele 7-12, cu probleme amestecate. NICI MĂCAR  O teoremă de demonstrat sau definiție de enunțat…  Nu mi-a venit să cred! Dar apoi, am înțeles! E logic! Aici profesorii sunt verificați pe ceea ce trebuie să știe, nu pe chestii abstracte pe care, aproape sigur, nu le vor folosi niciodată în cariera lor…

Și uite așa, stând la cafea, am ajuns să  mă speriu din nou de cât de dificil este să poți să te titularizezi în România și… mi-am amintit de grevă. Sper să ajungă cândva și profesorii din România să fie testați doar din ceea ce vor preda…

Opinie apărută pe grupul Profesori Buni (Mihaela Ghiza)

 

 

Sursă foto – pixabay.com