Specialist în Psihologie și Știintele Educației – Cadrelor didactice li se recomandă să nu mai corecteze lucrările elevilor folosind culoarea roșie deoarece crește nivelul de stres al elevilor și transmite agresivitate

Cadrelor didactice li se recomandă să nu mai corecteze lucrările elevilor folosind culoarea roșie, mai ales în clasele 0, a V-a și a IX-a. De ce? Specialiști în psihologie afirmă că ar crește prea tare nivelul de stres al elevilor și că transmite agresivitate.

Expertul în educație Ovidiu Pânișoară afirmă că la corectura cu verde, profesorul e mai relaxat și mai prieten cu propriul elev. La școală, culoare roșie de la corectură este completată de efectul stenzo.

Se numește teoria culorilor. Prin culori, creierul învață mai repede. De aceea, elevilor li se recomandă să sublinieze pe carte cu diverse culori.

Iată declarațiile Prof. univ. dr. Ovidiu Pânișoară, Facultatea de Psihologie și Știintele Educației, pentru emisiunea Doctor de bine:

„Colorăm pasaje cu culori diferite astfel încât creierul să rețină – roșu era acolo, albastru acolo – și să nu colorăm la întâmplare, ci să ne gândim ce culoare simțim că ar trebui să punem. Voi colora cu roșu ce voi simți mai activ, mai dinamic, cu albastru elemente care liniștesc creierul, cu verde, care țin de mine.

Dacă eu, de cele mai multe ori, scriu cu albastru și, ca profesor, corectez cu roșu, acel roșu transmite agresivitate. Eu, când folosesc roșu, voi fi mai sever decât în mod firesc. Le propun o teorie celor care sunt sceptici: să corecteze aceeași lucrare, iar la o perioadă de timp să o corecteze cu verde. Vor vedea că atunci când au corectat cu roșu, au dat mai puțin.

Stând față în față, noi tindem să ne atacăm unul pe altul din poziții de concurență. Toată școala așa e construită – profesorul acolo, elevii încoace, de când a intrat, e un conflict. Asta e efectul stenzo, de aceea profesorul de când intră, intră el contra lor, el trebuie să găsească strategii să iasă de aici”.

 

 

Sursă foto – pixabay.com