Radiografie dură făcută de o profesoară sistemului de Educație – Cadrele didactice au ajuns să facă muncă de secretariat. Aceste acțiuni nu trebuie să îi privească pe dascăli, dar îi găsiți „unelte” ieftine

Mesajul unei profesoare pentru ministrul Educație:

”Stimate domnule ministru ( al Educatiei . ..pretinse  )

   Am încheiat prima săptămână de școală sătulă până peste cap de sarcini aiurite.

   Mi-a fost tare dor de școală și să îmi revăd copiii, bucuroasă că suntem teferi și că nu e nevoie să purtăm măști.

 M-am străduit să mă întorc cât se poate de fresh din vacanță. Și a fost nevoie să mă întorc chiar din concediul legal pentru a participa la Consiliul Profesoral organizat în 31.08, participare obligatorie pentru că se discutau catedrele, care pe mine nu mă privesc deoarece sunt învățătoare, dar și comisiile din care trebuie sa facem parte. Despre aceste comisii știam că sunt în nr. cât mai redus. Din păcate, aproape o oră a durat constituirea lor. Niciuna nu e legată de ceea ce trebuie făcut în școală, cu elevii.

Din  punctul meu de vedere toate sunt de ordin administrativ și ar trebui organizate în alt mod, dar nu cu noi și în sistem de obligativitate pentru cadrele didactice.

   Trebuie sa figurăm „undeva”, că oricum nu prea e mare lucru de făcut spre nimic.

   Nu mă  pasionează „punctele” adunate la portofoliul personal din componența acestor comisii.

   Din cauza dosarelor făcute în această săptămână pentru tichete sociale, rechizite, etc., nu am mai reușit să fac activitățile recreative pe care le făceam de obicei- o plimbare în parc, un antrenament de tenis sau baschet.

De ce? Am alergat să verific, să anunț părinții care nu au completat dosarul, am adunat declarații în dublu exemplar sau triplu -nu era posibil doar un tabel cu toată clasa, trebuie declarație pentru fiecare în parte în dosar diferit, pentru responsabili diferiți.

   DE CE  TREBUIE SĂ ÎNTOCMIM NOI COMISII, DOSARE  PENTRU TICHETE SOCIALE, CÂND ACESTEA POT FI ÎNTOCMITE SI VERIFICATE DE SERVICIUL DE ASISTENTA SOCIALĂ????

 POATE veți îndrăzni sa răspundeți că suntem diriginți și trebuie să justificăm sporul de 10%  …

  Eu nu cred că la asta se referă coordonarea unui colectiv de elevi! Aș fi putut concepe activități mult mai frumoase pentru prima săptămână de școală, mi-am dorit sa merg la un festival de teatru, dar nu mi-a stat mintea din cauza zecilor de atenționări pe grupul de whatsapp al școlii din partea conducerii în vederea întocmirii tuturor documentațiilor respective pentru campaniile guvernului  caritabilo-propagandistico-electorale care aveau dead-line azi.

   Aceste acțiuni nu trebuie să îi privească pe dascăli, dar îi găsiți „unelte” ieftine în realizarea planurilor dvs. sub promisiunea electorală a salariilor fantastico-futuriste.

  Eu nu mai vreau sa fiu unealta cuiva. Eu am rămas în țară ca să fiu învățătoare dedicată copiilor, nu unui ministru, nu unui partid.

  Găsiți pe alții, găsiți fraieri sau slugoi sau pupători sau ‘yesman”-i .Lăsați-ne să facem școală! Să nu avem amenințări. Vom merge și cu salariile  acestea, au fost și altele, mai decupate și tot ne-am văzut de datoria noastră, ducând de acasă tot felul de materiale, plătind rechizite pt. elevii din clasă care nu aveau!

   Ne distrageți atenția cu tot felul de idei pe care le visați noaptea și, fără a vă consulta și a le verifica aplicabilitatea pentru școala românească din „fundul curtii”, ieșiți la conferința de presă anunțându-le cu entuziasmul copilului care își scoate un dințișor de lapte și așteaptă recompensa de la Zâna măseluță” .

 Apoi dezmințiți, ajustați, renunțați, iar dacă nu vă zice nimeni prea mare lucru, conduceți învățământul pe o traiectorie haotică.

    Credeți că există vreo îmbunătățire? Vă simțiți cel mai bun? Nu simt nimic îmbunătățit.Tot timpul se ajustează câte ceva pentru a ne obliga sa schimbăm auxiliarele, îndrumătoarele, dar autorii de manuale sunt aceeași, cărțile au alte coperte, mai adaugă un colaborator și câteva zerouri la contul bancar. Sunt prin minister poate de mulți ani. Sau poate învârt pe degete ministerul, ca pe un carusel.

   Ce e pe la școală? Tot așa… nu adaug problemele și neajunsurile din școală, din școala mea, pe care le aud  că se repetă.

  LĂSAȚI-NE SĂ FACEM ȘCOALĂ! SĂ NU MAI FACEM DOSARE  CARE TIN DE SERVICIILE SOCIALE, FINANCIARE, ETC. !

  DAȚI TICHETE SOCIALE PENTRU EXCURSII, VIZITE LA MUZEE, TABERE, SPORT!

      Vreți soluții! Întrebați tinerii competenți! Nu pe cei ocrotiți în curtea partidelor politice! Aratați-ne că aplicați și dvs metodele moderne lucrând în echipă, cot la cot cu cei care sunt competenți, în măsura să decidă reforma – dacă mai e ceva de reformat – cu cei implicați în procesul educativ!

   Nu cer prea mult! Nu e așa?

Succes în noul an scolar modular-reformat!” – se arată în mesajul postat pe FACEBOOK

Sursă foto – pixabay.com