Cu o experiență de 17 ani la catedră, psihoterapeuta și profesoara Carmen Neagu a scris un ghid de supraviețuire pentru dascăli. La început de carieră aceasta a avut momente în care nu mai voia să meargă la școală și depresia începuse să se instaleze. A vrut să împărtășească din experiența ei prin care a transformat „supraviețuitul” în „trăit” în volumul ce va ajunge la public luna viitoare. Profesoara va începe și o serie de întâlniri cu colegii ei, față în față și online, pentru a le explica mai multe despre resursele din carte.
Stresul de la catedră îi face pe profesorii tineri să renunțe la profesie. O arată un studiu realizat în 2017 de două profesoare de la Universitatea de Stat Tiraspol. Totodată, gradul crescut al stresului profesorilor îi afectează și pe cei din jur, în special pe elevi care încep să dezvolte sentimente de vinovăție sau frustrare.
Printre factorii de stres identificați, cei mai des întâlniți sunt: salarizarea scăzută – 78%, programul supraîncărcat – 72%, condiții inadecvate, îndeosebi în mediul rural – 67%, conflictele – 66% și scăderea motivației elevilor – 61%. Apoi, apar problemele medicale: creșterea tensiunii arteriale, apariția insomniilor, oboseala cronică, durerile de cap etc.
Carmen Neagu, profesoară de engleză și psihoterapeut, a vrut să-și ajute colegii, pornind de la propria experiență, să învețe să-și gestioneze emoțiile și să-și crească starea de bine. Într-un interviu pentru Școala 9, aceasta a explicat ce a însemnat stresul profesional pentru ea și care au fost metodele de a-l reduce.
Continuarea pe Școala9.ro
Sursă foto – pixabay.com