Un profesor român care lucreză în Japonia vorbește despre diferențele de mentalitate din cele două țări – Profesorii aici muncesc chiar și 12 ore pe zi și fac aproape toate lucrurile în echipă

De un deceniu deja, Teodor Nițu locuiește și predă în Japonia. Are un Master în Fizică Quantică (Optică și Spectrometrie), Diplomă de Post Graduate în Educație – PGDE și de Profesor Calificat – QTS (Qualified Teacher Status). Spune că cel mai greu a fost să se acomodeze cu faptul că japonezii nu vorbesc limba engleză și nici alte limbi europene, un lucru care și-a spus cuvântul în procesul de instalare și de adaptare la noua sa viață. Cu toate acestea, în ciuda barierei lingvistice, profesorul spune că la nivel profesional, lucrurile au cunoscut o turnură pozitivă.

”Pe plan profesional nu a fost prea greu să ne adaptăm, totuși aș vrea să menționez două aspecte: nivelul la care se muncește este unul destul de ridicat, așteptările sunt mari să faci treabă foarte bună. Al doilea lucru este că a trebuit să mă obișnuiesc cu lucrul în echipă, cu această colaborare constantă cu ceilalți profesori, fapt care la început a fost mai dificil, dar m-am acomodat și am reușit să mă ridic la nivelul cerințelor.

A fi profesor este o artă și o chemare, înseamnă mult mai mult decât a preda o materie, înseamnă să iubești copiii și să faci tot ceea ce se poate să îi faci fericiți. Asta este tot ce contează.

Profesorii muncesc chiar și 12 ore pe zi și fac aproape toate lucrurile în echipă. Aceeași coeziune s-a format și între copii, profesori si părinți, ceea ce a făcut ca statutul de profesor să fie unul din cele mai respectate din țară, mult peste alte profesii care sunt considerate de top în Europa.

Educația copiilor este una spartană, dar făcută cu foarte multă blândețe și răbdare, deopotrivă. Cred că niponii vor rămâne în continuare în topul sistemelor educaționale globale, fiindcă la nivel de societate, japonezii au înțeles cât de importantă este educarea copiilor pentru viitorul țării lor”.

 

 

Sursă foto – asiatimes.com