Precizări ANRE – Ce pot face consumatorii care au probleme cu noile facturi la energie și gaze?

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) recomandă clienților care au neclarități privind facturile la electricitate să se adreseze furnizorilor, aceștia având obligația să transmită „explicații clare și ușor de înțeles” în privința modului în care este calculată valoarea facturilor, arată instituția, miercuri, într-un comunicat.

În cazul în care răspunsul primit nu este unul clar, aceasta spune că românii se pot adresa ANRE și altor instituții sau pot merge în instanță.

ANRE a realizat un ghid pentru clienții care suspectează probleme în privința facturilor:

  • să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale
  • să solicite citirea lunară a contorului
  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis
  • să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul și să transmită datele prin autocitire pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia
  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis
  • să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor.

ANRE mai arată că, în cazul în care regularizarea arată că a plătit cu mai mult de 100 de lei în plus, atunci furnizorul este obligat să restituie banii în 5 zile de la data facturii de regularizare. Sumele aflate sub această valoare vor fi compensate în facturile următoare.

 

 

Sursă foto – energy.com