Situația din Educație – Sunt profesorii și învățătorii pregătiți pentru scenariul online ce se prefigurează încă din luna octombrie?

Predarea în online, în primul an școlar de pandemie, a fost un experiment eșuat atât pentru pentru profesori, cât și pentru elevi. Toată lumea, de la ministrul Educației până la profesori, recunoaște acest lucru: școala online nu dă aceleași rezultate ca cea în format fizic.

În perspectiva unui val patru, care se extinde de la o zi la alta cu 1.500 de cazuri noi de infectări pe zi, cursurile vor trece în online la o rată de infectare de peste 6/1.000 de locuitori. Ministrul Sorin Cîmpeanu a apreciat că Bucureștiul va putea ajunge la o incidență de 6 la mia de locuitori la jumătatea lunii octombrie, ceea ce înseamnă că școala va fi online. Nu va fi însă singura situație de felul acesta dacă nu raportăm la experiența de anul trecut.

În aceste condiții, s-a schimbat ceva în modul de predare online? Sunt profesorii mai bine pregătiți să predea în online la aproape doi ani de la debutul pandemiei?

Nu toți profesorii au urmat cursuri de pregătire pentru predarea online. Ministerul Educației nu are o cifră precisă despre câți dintre cei 220.000 de profesori, câți sunt în școlile de stat, știu și cum se predă online.

În prezent, Ministerul Educației derulează proiectul CRED( „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți”), finanțat cu 42 de milioane de euro.

În acest proiect ar trebui formați 55.000 de profesori până la finalul lui 2021. În perioada mai-iulie-august 2021, au fost formați să predea online 4.815 profesori.

 

 

Sursă foto – bbc.com