Ar trebui ca profesorii să poată să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă, în școală, astfel să construim o alternativă la sistemul paralel de meditații, în sistemul formal, a declarat senatorul PSD Vasile Dâncu la prezentarea studiului “Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?“- realizat de IRES și Societatea Academică din România, lansat joi, 3 iunie.
“La sistemul paralel ar trebui să construim o alternativă în sistemul formal. Profesorii de exemplu se poate să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă. Acesta este un lucru care ar trebui făcut, uneori se face asta la școală dar fără să fie normate, probabil” – a spus Dâncu, subliniind că trebuie legiferate asemenea acțiuni.
Vasile Dâncu: “Să legiferăm, în mod special poate, realizarea unor întreprinderi de pregătire extrașcolară. Nu trebuie să lăsăm lucrurile astea la întâmplare. Lituania mi se pare că are un sistem de profesori free-lancer, o lege care permite profesorului să lucreze în sistemul free-lancer, de aceea cred că am putea avea și noi, nici pe noi nu ne încurcă acest lucru. Cred că ar trebui să ajutăm la crearea de centre educaționale private care pot fi acreditate de ARACIP, de exemplu.
Pentru elevii din mediul rural ar trebui să găsim niște posibilități. Se pot primi vouchere, de exemplu, pentru pregătirea în afara școlii, cu condiția să avem niște centre educaționale alternative la acest lucru. Pentru familiile sărace ar trebui făcut asta și lucrul acesta se poate dovedi printr-un dosar social.”
Continuarea pe Edupedu.ro
Sursă foto – https://www.facebook.com/vasilesebastiandincu