aprilie 19, 2021
SĂNĂTATE STIRI

Spitalul Regina Maria este acuzat de o pacientă, cu abonament premium, că nu a fost operată pentru că nu avea toți banii în cont la 3 dimineața, deși vorbim de o urgență medicală

Într-o postare pe pagina de Facebook, o pacientă a spitalului Ponderas, ce ține de Regina Maria, acuză compania că a refuzat să o opereze de apendicită/peritonită pentru că nu a putut plăti înainte de operație. Pacienta avea abonament premium la spitalul privat.

”Pacienta refuzată cu peritonită revine!

N-am stat degeaba.

Dintr-un alt unghi de abordare, de data aceasta narativ și faptic, am dat și eu un mail către directorul executiv de la Ponderas Academic Hospital, în CC am pus câteva adrese de mail de la Regina Maria. Să vedem ce răspuns primesc, dacă primesc, fără a mă hazarda în supoziții. Las aici, în caz că interesează pe cineva.

“Stimata Doamna Ambrozie,

Stimati reprezentanti ai Spitalului Ponderas si ai Retelei Regina Maria,

Numele meu este Antonia Garonfil, am 37 de ani si am fost pacienta spitalului dumneavoastra. Va rog sa cititi acest mail si sa il tratati cu seriozitate, pentru ca as avea cateva observatii foarte importante despre regulamentul prejudicios si discretionar pe care institutia dumneavoastra il practica.

In seara de 23 martie, m-am prezentat la camera de garda a Spitalului Ponderas, in care aveam mare incredere, cum de altfel aveam in intreaga retea de sanatate Regina Maria. Aveam niste dureri abdominale in partea dreapta care nu cedau la niciun analgezic. Fusesem si in urma cu 7 ani la fostul sediu Ponderas pentru o ecografie Doppler, acolo unde am ramas frumos impresionata de conditiile impecabile si profesionalismul cu care am fost tratata. Pe atunci, spitalul nu fusese cooptat in reteaua Regina Maria, era de sine statator.

De anul trecut, am abonament Comfort Premium la Regina Maria, va trimit anexat inclusiv contractul bilateral semnat de ambele parti. In document se vede clar de ce servicii beneficiez si ma bazam pe acest abonament, crezand ca voi fi corect tratata in caz ca pe viitor as putea avea o problema de sanatate.

Dupa fix 7 ore de investigatii, analize de sange, ecografie, doua CT-uri (si nu unul, asa cum am fost intrebata), proceduri si teste, colegii dumneavoastra de la camera de garda, pe care i-am ascultat extrem de activ si cu o rabdare sisifica, m-au anuntat ca am apendicita acuta si trebuie sa ma operez. Am fost de acord, mi-am spus ca e ceva banal, am platit peste 2.000 de lei pentru investigatiile realizate, desi aceste servicii erau incluse in abonamentul meu – va rog sa verificati paginile 7 si 8. Am stabilit impreuna cu domnii doctori ca raman acolo, ma interneaza si rezolva problema, nu avea niciun sens sa mai merg acasa, pentru ca era, totusi, o urgenta medicala. Aveam totala incredere in dumnealor si eram multumita ca am venit la Ponderas.

La ora 3:15, reprezentanta spitalului (adica fata de la receptie) a venit langa patul meu cu niste documente sa le semnez. Sa nu mai spun ca avea o atitudine extrem de nepotrivita pentru un ‘’negociator’’ al spitalului, iar cuvantul sau a fost decizional, medicii nu s-au amestecat absolut deloc. Mi-a spus ca trebuie sa achit pe loc suma de 10.034 de lei, altfel nu intru in operatie. Am incercat sa le spun tuturor ca voi face rost de acesti bani in termen de cateva ore, adica a doua zi de dimineata, numai sa ma opereze ca sa scap de durere. Bineinteles ca m-au lasat sa plec de acolo, pe motiv ca ‘’pacienta refuza internarea’’, am semnat si o hartie cu un scris aproape ilizibil, pentru ca asta era important pentru cadrele medicale. Va dati seama ca nu am venit acolo de pe strada, am si eu un pfa si imi permit sa achit facturi pentru sanatate, deci nu ar fi existat absolut niciun risc al spitalului daca cineva ar fi verificat istoricul meu de client corect. La sfarsit, medicii amuzati fara motiv – as zice – m-au sfatuit sa incerc la Euroclinic, cu explicatia ca ‘’acolo au mai ieftin si sunt tot in reteaua noastra, sa le spuneti ca v-a trimis un prieten, Ciprian’’. Toti medicii de garda din seara aceea au tacut in ignoranta, li s-a parut normal sa inventez zece mii de lei pe loc, in loc sa fi asteptat cateva ore pana cand puteam sa achit costul operatiei. M-au lasat sa plec in toiul noptii, singura, in cautarea unui doctor binevoitor care sa ma bage in seama. Unde, cum, incotro sa o apuc? Inteleg sa cereti pretul in avans pentru o operatie estetica sau o deviatie de sept sau o interventie programata, dar pentru o urgenta medicala care ameninta viata pacientului, mi se pare ridicol acest regulament. La fel de ridicol gasesc si sa trimiti o fata destul de putin apta sa ia decizii foarte importante pentru viata unui om (receptionera avea dificultati inclusiv in efectuarea calculelor si explicarea sumei pe care mi-o cerea, sa nu mai zic ca a disparut cand i-am zis ca e inacceptabil sistemul acesta de mercenariat).

A doua zi de dimineata, dezamagita de bajbaiala de la Ponderas, am incercat la Euroclinic, unde am fost refuzata pe motiv ca nu au locuri si nu ma primesc, am incercat la Medlife, unde chirurgul m-a primit la consultatie, dar a refuzat sa ma opereze, spunandu-mi ca el nu crede ca am apendicita, desi avea toate analizele din noaptea precedenta si era un diagnostic evident, cu investigatii minutioase.

M-am intors la Ponderas pentru ca era ultima mea sansa. In sistemul nostru public nu am foarte mare incredere din cauza infectiilor nosocomiale si cunosc extrem de multe cazuri mai putin fericite de persoane netratate corespunzator, ale caror afectiuni au crescut dupa externare si chiar apropiati de-ai mei care au decedat in ultimul an, fara sa fi avut covid. Factorul de risc e si mai mare acolo, mai ales in perioada aceasta a pandemiei.

Pe 24 martie, la Ponderas am fost preluata de alti medici, alte asistente, evident ca am achitat alte investigatii ca in seara precedenta + 10.000 de lei pentru operatie, practic am luat-o de la 0. Am stat din nou la camera de garda 5 ore si jumatate, am asteptat foarte cuminte rezultatul la testul rapid covid (in mod normal ar fi trebuit sa astept doua ore si jumatate). Daca nu le-as fi strigat pe asistente, cred ca nu s-ar fi sinchisit sa imi puna o perfuzie impotriva durerii, iar ulterior volumul antebratului stang s-a triplat, eu nu stiu cum ataseaza branula, dar asta era ultima mea grija in acel moment. Imi amintesc ca unul dintre asistenti vorbea urat si nu se descurca sa ia tensiunea cu un aparat pe care il numea in continuu ‘’bulangiu’’. In fine, acestea sunt detalii trecute cu vederea, nu ar fi fost problema principala, dar sa pui o branula cum trebuie si sa stii sa iei o tensiune cred ca sunt lucruri elementare in meseria de asistent. Stiu ca pregatirea unei operatii dureaza, doar ca tot asteptand, durerea a crescut exponential, s-a declansat peritonita, lucru pe care il puteti verifica in evaluarea domnului chirurg care m-a operat. In biletul de externare scrie clar ca in timpul operatiei apendicele era perforat, gangrenat, generase o infectie abdominala. Aceasta experienta putea fi evitata daca personalul UPU nu m-ar fi ignorat in noaptea precedenta.

Am intrat in operatie la 20:30, totul a decurs bine, am avut parte de un chirurg extraordinar, domnul Daniel Andrei, pe care il voi aprecia toata viata, deoarece s-a comportat ca un profesionist desavarsit si a executat impecabil aceasta operatie. La fel si blocul operator, doamna anestezista si tot departamentul de chirurgie si terapie intensiva. Ponderas are conditii foarte bune si cred ca asa ar trebui sa arate toate spitalele din Romania. Din punctul de vedere al deciziilor de business, e alta poveste, pentru ca lucrurile lasa de dorit.

A doua zi dupa operatie, desi medicul lasase scris pe fisa mea ca nu am voie sa beau si sa mananc nimic, asistentele au uitat si mi-au dat sa mananc, ceea ce a generat alte probleme. Unele din ele se plangeau de lipsa de personal, dar nu e vina mea ca pacient aflat cu tuburi de dren legate de abdomen, perfuzii cat cuprinde si brate invinetite. Scuzati-ma, dar ar trebui sa beneficieze de un instructaj mai bun, in special in atasarea unei branule si atitudinea tafnoasa de care unele din ele ar trebui sa se debaraseze. Niste traineri pe partea tehnica + soft skills nu ar strica, mai ales atunci cand lucrezi la un spital prestigios care iti factureaza si aerul pe care il respiri.

Acum sunt bine, perioada grea a trecut.

Dupa externare, continuu sa primesc facturi emise de Ponderas in aplicatia Regina Maria pentru tot felul de servicii lipsite de transparenta. Va dau doar cateva exemple : capac branula, seringa cu ac, leucoplast matase 9,14 m. Serios, eu nu am vazut niciun strop de fasie de matase pe mine, ca doar nu m-au infasurat in 9 metri de leucoplast ca pe o mumie.  Multe din aceste servicii erau incluse in abonamentul meu, ce sa mai spun ca mi se pare revoltator sa il facturezi pe om inca 2.000 de lei taxa de urgenta pentru apendicita, de parca o apendicita e programata de om si si-o stabileste din aplicatie.

Prin urmare, va rog sa reveniti catre mine cu un raspuns profesionist, in calitate de director executiv al institutiei pe care o conduceti, deoarece in urma experientei avute in spitalul Ponderas, va solicit urmatoarele :

  1. Schimbarea regulamentului de plata in avans pentru urgentele medicale. Cine ajunge la Ponderas nu e muritor de foame, e clar ca poate sa achite daca se angajeaza ca achita. Normal ar fi sa emiteti factura, iar pacientul sa aiba macar cateva zile de gratie. Acestea sunt legile economiei de piata si tot pe profit ati iesi, va garantez ca nu veti avea pierderi materiale daca nu ii evacuati pe oameni fara sa va achite operatiile urgente in avans.
  2. Inceperea unei anchete interne, pentru a afla ce s-a intamplat pe 23-24 martie, de ce a trebuit sa astept atat si de ce personalul spitalului nu a intervenit sa opereze un pacient asigurat, aflat in stare grava, care nu avea unde sa mearga si nu trebuia sa fie refuzat. Sa fie clar, acea peritonita putea fi evitata, iar recuperarea mea si zilele post-operatorii ar fi fost mai suportabile.
  3. Recalcularea facturilor emise de dumneavoastra, conform contractului existent. Va rog sa eliminati toate serviciile incluse in abonament si sa ramaneti cu costul operatiei. Ca sa va dau un exemplu, pentru tomograf beneficiez de discount 100%, din cate vad. As vrea ca sumele pe care le-am achitat sa fie corecte, transparente, explicate si in conformitate cu contractul dintre noi. Dupa mine, ar trebui sa fiu rambursata, nu facturata in plus. De o asemenea analiza se poate ocupa un contabil al institutiei, cineva care sa isi cunoasca meseria.

Astept cu interes raspunsul dumneavoastra.

Cu multumiri,

Antonia Garonfil” – a scris Antonia Garonfil pe contul de Facebook

 

 

Sursă foto – https://www.facebook.com/toni.garonfil

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *