aprilie 16, 2021
EDUCAȚIE STIRI

Profesorul Dan Rădulescu – Nu prea e corect să pui pe umerii profesorilor incompetența factorilor decidenți din ultimii 30 de ani

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, profesorul Dan Rădulescu a explicat de ce o astfel de modificare nu s-ar potrivit sistemului românesc de învățământ și a criticat în termeni duri reformele gândite doar de dragul de a schimba ceva, fără a evalua cu adevărat efectele.

”Pentru cine nu știe, Sorin Cîmpeanu a mai fost ministru al educației în guvernul Ponta, prin 2014, când, singura lui realizare a fost inițierea unei ordonanțe pentru amnistierea plagiatelor care permitea oricui poseda o diplomă de studiu obținută în România să renunțe la ea prin cerere – iar asta îi convenea foarte bine prietenului domniei sale, tov. Ponta, care tocmai fusese acuzat că-și plagiase doftoratul.

Desigur, în virtutea altei nobile prietenii, de data asta cu tov. general al interesului național, Gabriel Oprea, un an mai târziu, în 2015, tov. Cîmpeanu, fost ministru, acum reciclat în președinte al Consiliului de Etică al Ministerului Educației, zice că Găbiță n-a copiat, chit că niște capitole-ntregi din magnifica teză semănau, cuvânt cu cuvânt, cu alte cuvinte de prin alte părți…

A mai trecut un an, iar tov. Cîmpeanu ajunge deputat din partea ALDE, apoi se ceartă cu ALDE și se transformă în cofondator al partidului Pro România, apoi e un pic independent, pentru ca, în fine, în anul electoral 2020, să-și redescopere simțămintele și să intre-n PNL și să se facă senator și, din nou, ministru al educației.

Acum, în vremurile astea, nemaifiind nimic important de făcut, totuși, tov. Cîmpeanu s-a gândit să facă și el ceva, că doar n-o rămâne în istorie doar c-o ordonanță de urgență scrisă pe genunchi. Așa că s-a dat cu capul de pernă până-a scos niște mărgele: ”să se renunţe la titularizare pe perioadă nedeterminată” și că „profesorii trebuie să dobândească mereu noi competenţe în raport cu evoluţia societăţii, iar cei care nu doresc sunt liberi să profeseze altceva” – c-așa a văzut el că e-n Canada. (link în comentarii).

Sunt, însă câteva aspecte ce merită a fi punctate: întâi, România nu e Canada, geografic e mai mică și-n plus noi încă avem școli a căror singură dotare e wc-ul din fundul curții și, uneori, apa curentă, nici vorbă de laboratoare performante, aer condiționat prin sălile de clasă sau, măcar, autorizații de funcționare, să zicem.

După aia, nu prea e corect să pui pe umerii profesorilor incompetența factorilor decidenți din învățământul românesc din ultimii 30 de ani că, doar știm că toți spirhareții care ar fi trebuit să ducă-ntr-o direcție bună sistemul sunt numiți politic, de la directori, la inspectori și miniștri. Continui, că m-am enervat: adică, 30 de ani subfinanțezi sistemul de învățământ, bulversezi generații întregi de copii, desființezi școli profesionale, nu respecți legea cu cei 6% din buget alocați, dar, iată, pentru toată bătaia asta de joc pe viitorul României, singurii vinovați sunt profesorii, iar pentru asta trebuie să fie pedepsiți, cum altfel, decât prin a da examen din patru-n patru ani, până la pensie. Păi, atunci, să se facă dreptate, chiar de-ar trebui să piară lumea, vorba aia: ia să se aplice această măsură întregului sistem bugetar, și în administrație, și în justiție, și poliție, chiar și la universitatea unde predă tov. ministru, să deie chiar și el examen din patru-n patru ani, ca să vadă țara că nu-i prost!

 În sfârșit, în al treilea rând, mă gândesc că n-ar fi rău ca profesorii din România să aibă aceleași drepturi salariale ca prietenii lor canadieni, ca să reformăm sistemul până la capăt!

Altfel, tov. Câmpeanu ar putea face ceva util, decât să se lase pradă epifaniilor canadiene: să se lupte pentru cei 6% din buget alocați învățământului că, uite, și anul ăsta educația are cel mai mic buget din ultimii 30 de ani. Și ar putea face ceva și mai bun: să dea autonomie școlilor, să-și organizeze singure planurile cadru, adică pe lângă orele din trunchiul comun, elevii să poată opta pentru un curriculum diferențiat – școlile să aibă o listă de opționale, ore de biologie în plus, spre exemplu, așa încât fiecare elev să facă mai mult din ceea ce-i place și să devină viitorul student medicinist mai bun…  Dar stai, tocmai reducem clasele de arhitectură…! (link în comentarii)

Ps. Cine-ncepe cu alea trei luni de vacanță pe care le au profii, poate să dea unfollow, altfel primește block.”

 

 

 

Sursă foto – https://www.facebook.com/Dan.Radulescu.USR/posts/2883591878589827

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *