aprilie 19, 2021
EDUCAȚIE STIRI

Profesoara Cristina Tunegaru – 40% dintre profesori sunt analfabeți funcțional. Școlile nu răspund pentru ceea ce fac

Cătălin Striblea a invitat-o la Deșteptarea României, la Europa FM, pe profesoara Cristina Tunegaru, un cadru didactic navetist, titular cu nota 10, pentru a vorbi despre cauzele calității slabe a educației din România.

„Studiile reale au arătat că profesorul este cheia în educație, investițiile în profesori asigură o educație de calitate. Din păcate, de multe ori profesorul nu răspunde pentru ceea ce face în clasă. Nimeni nu-ți cere să-ți faci ora”- a spus Cristina Tunegaru.

Sunt colegi foarte serioși, foarte implicați, dar sunt și colegi care nu au făcut mai nimic și nu au depus eforturi pentru a crea ore interesante. Adeseori, pun elevii și clasele pe plan secund și se ocupă mai mult de birocrație. De multe ori, intră mai târziu la ore pentru că trebuie să facă procese verbale, rapoarte. Elevii, clasele, sunt pe plan secund.”

„Pot să confirm că profesorii români sunt exact ca populația generală, adică, dintre profesori, avem 40% analfabeți funcțional, probabil, pentru că și profesorii sunt rezultatul școlii românești.”

 „Nu există posturi titularizabile și asta îi descurajează pe mulți profesori tineri să intre în sistem. Ideea titularizării e un ideal la care vor să ajungă toți profesorii, din moment ce te-ai titularizat nu mai poți fi da jos de pe comoară. Nu mai poți să-ți pierzi postul, e al tău pentru toată viață și nu există profesor din România care să-și fi pierdut titularizarea.”

Profesoara de Limba română mai spune că nici mărirea salariilor cadrelor diactice nu ar ajuta la îmbunătățirea educației:

„Dacă mărim salariile acum, nu o să obținem niciun rezultat pozitiv, își vor continua activitatea exact la fel, un salariu care nu este dublat de o responsabilizare nu o să asigure calitatea predării.”

Cristina Tunegaru a concluzionat că, pentru o redresare a educației, este nevoie de o evaluare externă:

„Avem nevoie de o evaluare care să fie realizată extern, nu de școală. Avem o instituție care se numește ARACIP. Din păcate, ARACIP a făcut evaluări numai pe bază de hârtii.

 

 

Sursă foto – https://www.facebook.com/profile.php?id=100010042126714

Related Posts

  1. Având în vedere opiniile doamnei Tunegaru, eu propun ca domnia sa să fie evaluată ca să vedem și noi dacă este sau nu „analfabetă funcțional”.

  2. Vasile Gheorghe says:

    Acuzele majore la adresa profesorilor continuă. Să fie asta o deturnare politică a faptului că Educația a primit în 2021 doar 2,5 % din PIB?

    19 februarie 2020, ora 13.15 – 14.00.
    Emisiune radio la EUROPA FM: “Deșteptarea României: Ce înseamnă un profesor bun?”

    Vreți să aflați cum bate câmpii un așa-zis cadru didactic informat? Vă invit să ascultați emisiunea.

    Rar, am ascultat o emisiune radio în care interlocutorul să fie atât de puțin pregătit. E vorba de prof. Cristina Tunegaru. Limbă de lemn amestecat cu un limbaj colocvial păgubos enunțului. Respectivul cadru didactic, care se presupunea că deține o logică analitică și sintetică specifică nu a avut habar să răspundă punctual nici măcar la o singură întrebare. Întrebarea era următoarea: ” – Dvs., cum ați face?”.

    După emisiune nu am rămas cu nimic. Acuze, bârfe și alte aiureli. Păcat. Limbajul de comunicare a doamnei profesor a fost un amestec eclectic de limbaj de om politic cu limbaj de lider de sindicat. Singurul termen vehiculat repetat de dna profesor Cristina Tunegaru a fost – responsabilizare. Doamna profesor a fost întrebată de dl Cătălin Striblea: Cum? Cristina Tunegaru nu a știut să răspundă la întrebare.

    Am trimis un mesaj dlui Cătălin Striblea. Mesajul este următorul: Este incredibil cum, un cadru didactic spune că 40% din numărul total de cadre didactice din România sunt analfabeți funcțional. Pe ce bază, spune asta? Care studii? Așa-ceva, mă refer la o asemenea opinie fără informare academică este specific diletanților. Sunt destul de convins că dna Cristina Tunegaru este un diletant.

    Toate astea se întâmplă în țara care alocă minimul istoric de 2,5 % din PIB pentru Educație, din toată Uniunea Europeană.

  3. Aceasta doamna nu cunoaste legea. Scolile raspund de ce fac si pot fi monitorizate. Cred ca doamna are niste frustrari. Doresc sa fie facut public studiul din care reiese ca 40% din profesori sunt analfabeti functionali, ca altmiteri, e posibil, sa dea explicatii la cerere in alta parte…

  4. Camelia Ghiocel says:

    D-na profesor are multa dreptate. In special dupa ce se vad cu titularizarea in mana, posesorii se transforma in niste functionarasi afectati si plini de repulsie fata de obiectul muncii lor, desi nu au aratat asta inaintea “realizarii vietii lor”. Se pierde interesul pentru elevi, apare nemultumirea fata de conditiile de munca si dorinta de razbunare pentru toate nemultumirile adunate in timp sau pentru frustarile din viata petrecuta in banci. Mare pacat, pentru ca cei care au de suferit sunt elevii si, mai tarziu, chiar ei insisi prin efectul de bumerang: vor ajunge sa fie condusi sau platiti de catre cei pe care i-au format.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *