Trei elevi din Galați au ajuns la spital, după ce lampa cu ultraviolete a fost lăsată deschisă în timpul orelor

The Sterlight robot disinfecting a classroom. Sterilight’s uvc autonomous robots are being used across the region to disinfect any indoor areas with a high touch area such as classrooms and offices. The uvc light has been proven to kill COVID-19, pictured at Three Towers Academy in Wigan, Greater Manchester. See SWNS story SWTProbots. A school has hired self-cleaning robots to disinfect classrooms of coronavirus-- ahead of pupils' return next month. The autonomous robots - which has been used in the likes of hospitals and London Heathrow Airport - is the first time the pioneering technology has been used in a school. Each machine uses powerful UV rays to blast onto surfaces to shred and break down the virus' DNA-structure - and claims to kill 99.9 per cent of bacteria. Three Towers Alternative Provision Academy, in Hindley, Wigan, had the technology used in its classrooms and corridors over the course of two days.

Copiii au suferit iritații oculare în urma expunerii la o lampă cu ultraviolete, care a rămas deschisă în timpul cursurilor. Inspectoratul Școlar Județean Galați a declanșat o anchetă în acest caz.

14 copii de la Școala nr. 13 din Galați, care fuseseră relocați la Liceul Teoretic Emil Racoviță, pentru că unitatea școlară este în reabilitare, au suferit marți iritații ale ochilor de la o lampă cu ultraviolete montată în sala de clasă. Trei elevi au ajuns la spital pentru îngrijiri medicale.

 „Această lampă cu ultraviolete trebuie pusă în funcțiune atât timp cât nu sunt persoane în încăperea respectivă. Conform procedurii, femeia de serviciu făcea dezinfecția sălilor de curs, după care pornea lampa pentru 30 de minute. Ieri, se pare că această lampă a rămas în priză. Nu se știe de când și cum și de la ce oră până la ce oră. Această lampă seamănă cu un neon și este amplasată în dreptul ușii de la intrare. Aseară, în jurul orei 22.00, un copil a început să aibă mâncărimi la ochi și senzație de nisip în ochi, iar mama a sunat la 112. A fost anunțată învățătoarea și conducerea școlii. S-a constatat că și alți copii aveau simptomele, dar nu la fel de grave, inclusiv învățătoarea”- a declarat pentru Libertatea, inspectorul școlar Aura Moza.

Un caz asemenător a avut loc în luna septembrie a anului trecut, la Colegiul Gheorghe Lazăr din Capitală. Atunci mai mulți elevi s-au plâns că au probleme cu ochii după ce au stat în clasă cu lampa UV aprinsă timp de trei ore.

 

 

Sursă foto – www.goodnewsnetwork.org