Aproape jumătate dintre profesorii care au dat examenul de titularizare în 2023 au obținut mai puțin de 7, nota minimă de care aveau nevoie pentru a fi titulari pe post. Sunt județe întregi în care, la unele materii, niciun candidat nu s-a calificat pentru o poziție permanentă la catedră. Rezultatele nu sunt chiar surprinzătoare: rareori rata de promovare a depășit 50%. Ce înseamnă aceste rezultate și de ce ele nu arată întotdeauna că profesorii sunt slab pregătiți?
sondaj
Ce am descoperit la examenul de titularizare 2023:
- Au fost de aproape patru ori mai mulți candidați decât posturile titulare scoase la concurs: 24.000 pentru 6.800 de locuri la catedră.
- Există un interes scăzut pentru materiile de real, deși, spun specialiștii în educație, nevoia este mai mare: au fost puțini candidați care au susținut examenul la matematică, informatică, biologie, chimie și fizică, aproximativ 2.200, comparativ cu cei care au aplicat pentru titularizare la uman – în jur de 4.000.
- Notele profesorilor la materiile de real au fost semnificativ mai mici decât la cele de uman. La matematică, de pildă, cele mai multe note au fost între 5 și 5,99, pe când la limba română, curba a fost mai largă și a cuprins mai multe note între 6 și 8,99.
- Ministerul Educației a scos la concurs în 2023 peste 65.800 de posturi de suplinitori, cele mai multe din ultimii 11 ani. Această cifră poate fi un indicator pentru deficitul de cadre didactice cu care se confruntă România, pe de-o parte, și pentru plecarea în masă a profesorilor din sistem, pe de alta.
Continuarea pe Școala9.ro
Sursă foto – pixabay.com