Controverse în SUA unde sute de școli testează săptămâna de cursuri de patru zile, pentru a-i ajuta pe profesorii prea stresaţi. Mulţi părinţi nu sunt mulţumiţi, însă. Trebuie să găsească soluţii – cu cine sau unde îşi lasă copiii în ziua liberă suplimentară, când adulţii sunt la serviciu.
După mai mult de o lună de la începerea anului şcolar, specialişti în educaţie din 27 de state analizează rezultatele săptămânii de patru zile pentru elevi. Directorii de la 900 de instituţii de învăţământ sunt entuziasmaţi – este un succes, spun ei.
David Pendergraft, inspector şcolar Kansas: „Avem deja rezultate pozitive. Ştiu că este încă devreme, dar, sincer, modul în care decurg lucrurile ne face să fim foarte încrezători.”
Jason Walker, directorul şcolii Baxter Springs: „Cred că copiii îşi dau mai mult interesul în cele patru zile cât sunt aici. Sunt prezenţi în număr mai mare la ore, şi cred că elevii sunt mai atenţi la ce se întâmplă la ore, sunt mai activi şi vin la şcoală odihniţi, nerăbdători. , gata să înveţe şi să se implice.”
Părinţii americani nu sunt, însă, mulţumiţi de săptămâna redusă de şcoală. Trebuie să găsească soluţii ca să nu rămână singuri acasă copiii, în ziua liberă suplimentară. În plus, cred că noul program scade calitatea educaţiei. Profesorii îi liniştesc – programul elevilor a crescut cu 35 de minute pe zi, ca să nu piardă materii.
Părinte: „Nu cred că prelungirea programului în cele patru zile, astfel încât să avem o zi liberă, va ajuta pe nimeni la îmbunătăţirea rezultatelor la teste sau la alte examene.”
Sursă –CBSnews.com
Sursă foto – pixabay.com