Profesorii trebuie plătiți în funcție de performanțe! Total de acord!

sondaj

Numai că în funcție de performanțele lor, nu ale elevilor!

„Performanțele” mele:

8,95 Titularizare

8,61 Definitivat

Bine, bine, îmi veți spune, dar examenele măsoară ce știi, însă important este ce transmiți elevilor din ceea ce știi.

Sunt două lucruri total diferite, hai să le luăm pe rând. Examenele nu evaluaeză (doar) cunoștințe, ci și competențe. Pe lângă taxonomiile, principiile și structurile solicitate, testele pe care le dau dascălii sondează, prin subiectul de Didactică, și stilul de predare, adică modul de prezentare a cunoștințelor în fața clasei. La subiectul 3, ți se poate cere o proiectare didactică, conceperea unui test, prezentarea unor metode de predare sau activități de învățare.

Apoi, gradele din învățământ nu înseamnă doar examen scris, ci și probă practică: inspecții, care pot fi programte în școli străine, într-o clasă complet nouă, unde nu cunoști pe nimeni, în cazul Titularizării, sau în clasele la care predai, de la Definitivat încolo…

„Profesorii să fie plătiți în funcție de performanțe!” Total de acord: în funcție de performanțele lor!

Cu 8,95 la Titularizare și 8,61 la Definitivat poate nu sunt cel mai bun profesor din lume, dar unul bun cred că se poate spune.

Am fost evaluat atât prin examene scrise de 4 ore, cât prin inspecții, la lecții, de către inspectori și directori.

Așadar, consider că predarea este responsabilitatea profesorului, iar învățarea intră în îndatoririle elevului.

Să crezi c-ar trebui să se țină sema de performanțele elevilor în evaluarea profesorilor e ca și cum scriitorii ar trebui apreciați nu după valoarea scrierilor lor, ci după performanțele cititorilor… – opinie apărută pe pagina de Facebook – Jurnalul unui profesor

 

 

Sursă foto – pixabay.com