Sprijinul financiar acordat profesorilor personal, nu prin școli sau prin alte instituții, este singura dintre posibilele măsuri de atragere și retenție a cadrelor didactice, mai ales în zonele dezavantajate, scoasă în evidență într-o nouă analiză globală realizată de un grup de instituții britanice active în cercetarea educației. Acestea trec în revistă mai multe astfel de măsuri și spun că vor continua cercetările, însă pun accentul pe eficiența demonstrată a stimulentelor acordate.
Analiza este realizată de cercetători ai Institute of Education de pe lângă University College din Londra, împreună cu Education Endowment Foundation (EEF) din Marea Britanie. Aceștia au evaluat cercetările internaționale cu privire la strategiile de recrutare și retenție a personalului din învățământ, pentru a vedea care dintre diversele strategii au cel mai mult potențial pentru a fi aprofundate. direct, în scopul recrutării de noi profesori.
Autorii au constatat că stimulentele financiare directe – salarii mai mari, bonusuri de performanță sau de recrutare – pot fi în mod aparte eficiente în atragerea cadrelor didactice către școlile din zone dezavantajate. Ei notează că diverse tipuri de stimulente au fost folosite cu mai mult sau mai puțin succes la nivel internațional, însă cele financiare acordate direct profesorilor – mai degrabă decât cele acordate prin intermediari, inclusiv prin intermediul școlii unde sunt angajați – sunt cele mai promițătoare.
Sursă foto – pixabay.com