O mămică mi-a povestit ieri cu ce probleme se confruntă fetița, elevă la ciclul primar. I-a cumpărat pantofi sport de la un brand foarte scump, dar un coleg din clasă o tachinează spunându-i că nu sunt originali. Din această cauză, fetița plânge, a intrat într-un fel de depresie și nu mai vrea să meargă la școală.
Nu vă închinați, sunt situații reale cu care se confruntă copiii în prezent. Plecând de la cazul de mai sus, nu o să scriu ce i-am spus mamei, însă aș vrea să trec în revistă câteva aspecte utile oricărui părinte.
Consumul de branduri (cât mai scumpe) în rândul copiilor și adolescenților este studiat de ani buni, iar efectele negative (pentru consumatori) sunt demonstrate. Involuntar, părinții sunt principalii pioni care contribuie la transformarea copiilor în consumatori competitivi pe viață.
De ce se întâmplă acest lucru?
Pentru că mulți părinți fac parte din acele generații de copii pentru care părinții lor au renunțat la multe. Mulți își spun: ,,Pentru copilul meu o să fac totul, o să-i iau ce e mai bun, o să-l cresc în puf.” Alți părinți s-au lăsat puternic influențați de campanii de marketing cu bugete imense, foarte agresive, care stimulează percepția că anumite branduri te fac mai frumos, mai interesant, mai invidiat, te plasează într-o categorie superioară celorlalți. Cu cât este mai scump, cu atât mai mult.
Indiferent de unde pleacă influența puternică a brandurilor asupra părinților, care îi determină să le cultive copiilor o mentalitate de dependenți de branduri, pericolul de a transforma copiii în ,,kidsumers” este la fel de mare și este puternic legat de un comportament materialist. Mai exact, viziunea copiilor cu privire la principalele aspecte ale vieții se schimbă în rău.
Copiii sunt luaţi în calcul de marile companii și reprezintă o categorie specială de consumatori, pentru că tocmai această categorie vulnerabilă a contribuit în mod decisiv la obţinerea unor profituri uriaşe în cazul unor branduri. Și cine ar putea fi cei mai în măsură ,,formatori” decât părinții?! Ei sunt cei mai apropiați de copii, modelele care îi influențează cel mai puternic.
Dacă nu sunt împinși către alegeri bazate pe notorietatea brandurilor, copiii fac alegeri instinctuale. Din curiozitate, din afinitate pentru anumite culori, din considerente ce țin de confort.
Sursă – Educația prin lectură
Sursă foto- pixabay.com