Opinie apărută pe pagina de Facebook –  Jurnalul unui profesor

„Dacă toți profesorii și-ar da același interes la clasă pe care îl dau în cazul pregătirilor din privat, școala ar funcționa extraordinar” – spune Adrian Țiripa, elev în clasa a XII-a și olimpic internațional.

Dacă toți elevii și-ar da același interes la clasă pe care îl dau în cazul pregătirilor din privat, învățarea ar funcționa extraordinar. Însă mulți preferă somnul din bancă atenției la tablă: „Lasă, că oricum facem la meditații”. Majoritatea școlarilor percep învățământul gratuit ca degeaba și abia pregătirea plătită ca o activitate demnă de luat în seamă.

O altă diferență între predarea din clasă și pregătirea de acasă e că în cazul celei de-a doua ai liniște. Mediul este foarte important în transmiterea informațiilor și dezvoltarea competențelor. Or, la școală, atmosfera din clasă este aruncată în aer de învățăceii înscriși în paralel la școala vieții pentru care școala cărții nu numai că nu prezintă niciun interes, dar devine și motiv de râs, sarcasm sau cinism, sub privirile neputincioase ale dascălului, care nu-l mai poate invita pe viitorul ministru sau parlamentar să părăsească incinta, de exmatriculat nemaiputând fi vorba.

De asemenea, trebuie făcută distincția între o comunitate de 30 de elevi ai clasei și solitudinea elevului care beneficiază de pregătirea particulară. În clasă, dascălul are obligația să reia explicațiile până când și ultimul elev a înțeles, timp în care olimpicii se plictisesc.

Și, nu în ultimul rând, cu riscul de a fi nepopular – dragi îmi sunt prietenii virtuali, dar mai drag mi-e adevărul –, scriu ce am spus întotdeauna aici: plata asigură calitatea! Dacă un frizer căruia îi dai 10 lei te tunde de 10 lei, iar un hairstilist căruia îi oferi 100 de lei te coafează de 100 de lei, de ce cu profesorii ar fi altfel? Pentru că… vocație?

Să lăsăm estetica vrăjelii deoparte și să privim matur și cu luciditate chiria sau rata la bancă!

Nici popa nu te-ngroapă fără plată!

Sursă – Jurnalul unui profesor

 

 

Sursă foto – pixabay.com