Anul școlar 2022-2023 va aduce schimbări în privința evaluării elevilor din România. Măsura anunțată de Ministerul Educației este una „de formă”, spun experții consultați de Europa Liberă.

sondaj

Din anul școlar 2022-2023, elevii români nu vor mai susține teze școlare la final de semestru, așa cum au făcut până acum, cu excepția celor doi ani de pandemie.

Ministerul Educației a anunțat că numărul minim de note pe an pentru o disciplină va fi egal cu „N + 3”, unde N este numărul de ore alocat săptămânal.

”Culmea este că în timp ce ne prezintă aceste schimbări, ministrul Sorin Cîmpeanu ne tot spune că lucrează la o nouă lege a educației departe de ochii lumii. Eu cred că vom avea o nouă problemă acum. Sau mai bine zis adâncirea unei probleme anterioare. Se pun note N+3 și este libertate mai mare a profesorului să evalueze. Nu vor mai fi teste semi-strandardizate cum erau tezele școlare. Și din nou va fi pusă pe tapet relevanța notei în condițiile trecerii dintr-un ciclu școlar în altul. Și aici mă refer mai ales la trecerea de la gimnaziu la liceu, la admiterea la liceu”, subliniază Ovidiu Voicu.

Acesta consideră că, prin faptul că notele din gimnaziu contează în procent de 25% pentru alcătuirea mediei de liceu, presiunea pe note va fi la fel de mare.

„Dacă lași toți profesorii să-și evalueze elevii fără să le dai niște criterii și instrumente standard, nu mai ai nicio garanție că notele primite sunt comparabile de la o școală la alta, sau de la un profesor la altul în cadrul aceleiași școli. Și atunci se va pune din nou problema admiterii la liceu și, cel mai probabil, vom ajunge la admitere la liceu. Ceea ce din nou va adânci foarte mult discriminarea profundă a săracilor din această țară”, a spus Ovidiu Voicu.

 

 

Sursă foto – pixabay.com