“Reîmpărțirea și fragmentarea excesivă a anului școlar este o revopsire a realității,” spune profesorul universitar și fost ministru al Educației, Mircea Miclea, într-un interviu la Europa FM.
Întrebat ce părere are despre noua structură a anului școlar care din septembrie anul acesta va conține 5 module și 5 vacanțe, fostul ministrul al Educației, Mircea Miclea a spus “că nu e vorba de altceva decât de a revopsi ceva ce era dinainte. Practic, aceste segmente erau dinainte, doar s-a introdus o vacanță obligatorie pentru toată lumea, nu doar pentru cei din clasele I-IV. Practic, impactul acestei schimbări asupra performanței de învățare a elevilor cred că este nul. Poate că este chiar deficitar, pentru că fragmentează și mai mult anul școlar, după câte mi-am dat eu seama, dacă se va lua în seamă și faptul că se va renunța la teze, ceea ce ar fi o mare greșeală pentru că ar fi fost singura modalitate prin care se luau principalele lucruri care trebuiau reținute de legi, atunci e clar că mișcarea este complet greșită. Această reîmpărțire și fragmentare excesivă a anului școlar este o revopsire a realității” – a explicat Mircea Miclea.
“Prelungirea anului școlar este o idee bună, pentru că avem printre cele mai scurte perioade de școală din Europa. Numărul de ore de învățare sau de zile dedicate învățării este foarte redus. Acum s-au introdus tot felul de săptămâni: săptămâna altfel, săptămâna asta verde, probabil că se va introduce săptămâna galbenă, ori asta va crește și mai mult fragmentarea. Atunci când ai o învățare fragmentare scade performanța de învățare. Anul școlar trebuie mărit ca număr de zile.
Practic, structura anului școlar cu o vacanță foarte mare vara din 15 iunie până în 15 septembrie începe din perioada interbelică, atunci aveau o justificare pentru că copiii participa la muncile câmpului. Acum mult mai puțin copii participă la muncile câmpului,” explică fostul ministru al Educației.
Sursă foto – facebook/miclea