“Casa și școala trebuie să fie spațiu de echilibru pentru comunitate pentru că e un spațiu al siguranței ce le dă încredere copiilor. Chiar dacă ne e greu nouă ca adulți să fim factor de echilibru, e foarte important să fim un model pentru copii și să ne conținem emoțiile. Atunci când le vorbim copiilor avem un rol de a-i proteja. Ei sunt în proces de dezvoltare și se reglează emoțional în funcție de starea noastră emoțională”- a explicat psihoterapeutul Bogdana Elena Păcurari în deschiderea webminarului destinat profesorilor și directorilor de școli, organizat în cadrul proiectului Digitaliada.

sondaj

Este indicat ca profesorul, indiferent de materia pe care o predă:

  • Să își facă spațiu în ore și să întrebe elevii la ore: Cum se simt, cum percep această experiență și suferința celor care o trăiesc ? Ce au aflat despre război?
  • Să le dea spațiu și timp copiilor să împărtășească și să se asculte unii pe ceilalți
  • Să îi întrebe pe copii ce cred ei că se întâmplă?
  • Să nu le judece răspunsurile și ideile
  • Să vorbească cu elevii despre cum pot ei contribui, alături de adulți, pentru a-și manifesta solidaritatea. (cei mici pot dona jucării, cei mari pot face voluntariat)

 

 

Sursă foto -bbc.com