O nouă măsură legislativă, recent introdusă în Monitorul Oficial, vine să aducă schimbări semnificative în sistemul de învățământ din România, punând accent pe îmbunătățirea comunicării între profesori și elevi. Conform acestei noi reglementări, elevii vor avea posibilitatea de a evalua activitatea profesorilor prin completarea unor formulare de feedback anonime, la finalul fiecărui an școlar.

sondaj

Evaluarea profesorilor de către elevi

Această inițiativă își propune să adapteze procesul educațional la nevoile actuale ale elevilor, oferindu-le acestora un instrument prin care pot exprima în mod liber și anonim părerea despre modul în care profesorii își desfășoară activitatea la clasă. Feedback-ul va fi acordat sub formă de note, de la 1 la 5, unde 1 indică un nivel scăzut de satisfacție, iar 5 reprezintă un acord foarte mare cu afirmațiile din chestionar.

”Din 9 Septembrie, nu doar profesorii vor da note elevilor, ci și viceversa.

Numai că, în timp ce profesorii vor acorda elevilor note de la 1 la 10, elevii vor evalua profesorii cu note de la 1 la 5…

Astfel, 5 va fi nota profesorului, iar 10 – nota elevului…

În astfel de condiții, profesorii se vor ruga de elevi să le dea 5-ul de trecere…” – JURNALUL UNUI PROFESOR

Ce cuprind formularele de feedback

Formularele de feedback sunt compuse din 16 afirmații care evaluează diverse aspecte ale activității profesorilor. Printre acestea se numără claritatea explicațiilor oferite de profesori, capacitatea acestora de a motiva elevii să participe activ la ore, și, poate cel mai important, măsura în care profesorii încurajează gândirea critică și exprimarea liberă a opiniilor în rândul elevilor.

Sugestii pentru îmbunătățirea predării

În plus față de acordarea notelor, elevii au posibilitatea de a oferi sugestii constructive profesorilor. Aceste sugestii pot include modalități prin care profesorii și-ar putea adapta stilul de predare pentru a face materia mai accesibilă și mai ușor de înțeles pentru elevi. Anonimitatea chestionarelor este menținută, astfel încât elevii nu trebuie să se teamă de eventuale repercusiuni.

Implicațiile noii măsuri

Noua reglementare reflectă o schimbare de paradigmă în educația românească, subliniind importanța adaptării metodei de predare la cerințele și așteptările generațiilor actuale de elevi. Chestionarele vor fi analizate cu atenție și vor servi ca bază pentru discuții între elevi și profesori, în vederea îmbunătățirii calității actului educațional.

Această măsură nu doar că oferă elevilor o voce în evaluarea procesului educațional, dar și creează un cadru propice pentru un dialog constructiv între profesori și elevi, cu scopul de a îmbunătăți experiența de învățare.

 

Sursă foto – pixabay.com