„Simulările respective nu se află la un nivel în care ar putea să ajute foarte mult. De ce spun asta? De obicei, există decalaje între aceste simulări și modul în care se întâmplă lucrurile la examenele propriu-zise. Câteodată, simulările sunt folosite ca un fel de sperietoare. Se dau subiecte mai grele la simulări, astfel încât elevii să se sperie și să învețe pentru examenul final, lucru care poate să fie funcțional, dar nu este neapărat productiv. Nu cred că așa ar trebui făcut învățământul.
Pe de altă parte, trebuie să ne gândim dacă aceste simulări pregătesc, cu adevărat, un elev obișnuit să învețe pe ultima sută de metri. De aceea, s-ar putea să nu fie relevante, deși sunt rele în sine. Ar fi util acest examen dacă ar funcționa în două direcții. Noi ne gândim doar la direcția elevilor, ei sunt cei care primesc acest feedback: uite ați învățat, nu ați învățat…. Dar nu ar trebui ca un astfel de feedback să fie și pentru cei care fac subiectele, astfel încât să-mi dau seama dacă nu cumva dau subiecte prea dificile, prea complicate, dacă nu ar trebui să simplific sau să clarific anumite aspecte? Nu cred că se întâmplă aceste lucruri.” – a spus Ovidiu Pânișoară într un interviu pentru Gândul
Sursa foto – pixabay.com